Tym razem przedstawiamy informacje o serwisowaniu Rovera 75 na podstawie książki serwisowej. Auto zarejestrowane było 25 listopada 1999 r. i jeździło na pograniczu niemiecko-francuskim. Serwisowane głównie we Frankfurcie.
grudzień 2000, 14730 km: przegląd, wymiana filtrów i oleju
luty 2002, 35135 km: przegląd, wymiana filtrów i oleju
styczeń 2004, 63711 km: przegląd, wymiana filtrów i oleju
lipiec 2006, 93227 km: przegląd, wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego, wymiana paska rozrządu oraz wałka rozrządu, wymiana termostatu
sierpień 2009, 120505 km: przegląd, wymiana filtrów i oleju
wrzesień 2010, 131222 km: przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana płynu hamulcowego
lipiec 2012, 141942 km: przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana paska rozrządu, wymiana amortyzatorów z przodu oraz obydwu wahaczy
lipiec 2014, 154660 km: przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana świec, oleju w skrzyni automatycznej, wymiana węża chłodnicy oleju
lipiec 2016, 167123 km: przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana płynu hamulcowego
lipiec 2018, 185185 km: przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana paska rozrządu i pompy wody
Wniosek: dobrze serwisowane auto, takie jak Rover 75, nie powinno być awaryjne. Właściwie samochód jeździł tylko na planowane przeglądy. Trwałość amortyzatorów z przodu i wahaczy mogłaby być wyższa niż 130 tys. km.