Test długodystansowy: Rover 75 2.0 V6 automatic 1999 0-200 tys. km.

Przedstawiamy informacje o serwisowaniu Rovera 75 na podstawie zapisów w książce serwisowej. Samochód został zarejestrowany 25 listopada 1999 roku i użytkowany na pograniczu niemiecko-francuskim, z głównymi serwisami wykonywanymi we Frankfurcie.

Historia serwisowa:

  • Grudzień 2000 (14 730 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju.
  • Luty 2002 (35 135 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju.
  • Styczeń 2004 (63 711 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju.
  • Lipiec 2006 (93 227 km): Przegląd, wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego, wymiana paska rozrządu, wałka rozrządu i termostatu.
  • Sierpień 2009 (120 505 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju.
  • Wrzesień 2010 (131 222 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana płynu hamulcowego.
  • Lipiec 2012 (141 942 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana paska rozrządu, amortyzatorów z przodu oraz obu wahaczy.
  • Lipiec 2014 (154 660 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana świec, oleju w skrzyni automatycznej, wymiana węża chłodnicy oleju.
  • Lipiec 2016 (167 123 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana płynu hamulcowego.
  • Lipiec 2018 (185 185 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana paska rozrządu i pompy wody.

Wnioski:
Rover 75 z tak regularnie prowadzonym serwisem to przykład dobrze utrzymanego samochodu, w którym wszystkie naprawy i wymiany były wykonywane zgodnie z harmonogramem. Dzięki temu model ten nie powinien sprawiać większych problemów eksploatacyjnych.

Jedynym drobnym mankamentem może być trwałość przednich amortyzatorów i wahaczy, które wymagały wymiany po około 130 tys. km – wynik mógłby być lepszy. Niemniej jednak, ogólna jakość serwisowania i dbałość o pojazd pozwala sądzić, że Rover 75 może być niezawodnym i długowiecznym samochodem.

Related Posts

Dodaj komentarz