Przedstawiamy informacje o serwisowaniu Rovera 75 na podstawie zapisów w książce serwisowej. Samochód został zarejestrowany 25 listopada 1999 roku i użytkowany na pograniczu niemiecko-francuskim, z głównymi serwisami wykonywanymi we Frankfurcie.
Historia serwisowa:
- Grudzień 2000 (14 730 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju.
- Luty 2002 (35 135 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju.
- Styczeń 2004 (63 711 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju.
- Lipiec 2006 (93 227 km): Przegląd, wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego, wymiana paska rozrządu, wałka rozrządu i termostatu.
- Sierpień 2009 (120 505 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju.
- Wrzesień 2010 (131 222 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana płynu hamulcowego.
- Lipiec 2012 (141 942 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana paska rozrządu, amortyzatorów z przodu oraz obu wahaczy.
- Lipiec 2014 (154 660 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana świec, oleju w skrzyni automatycznej, wymiana węża chłodnicy oleju.
- Lipiec 2016 (167 123 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana płynu hamulcowego.
- Lipiec 2018 (185 185 km): Przegląd, wymiana filtrów i oleju, wymiana paska rozrządu i pompy wody.
Wnioski:
Rover 75 z tak regularnie prowadzonym serwisem to przykład dobrze utrzymanego samochodu, w którym wszystkie naprawy i wymiany były wykonywane zgodnie z harmonogramem. Dzięki temu model ten nie powinien sprawiać większych problemów eksploatacyjnych.
Jedynym drobnym mankamentem może być trwałość przednich amortyzatorów i wahaczy, które wymagały wymiany po około 130 tys. km – wynik mógłby być lepszy. Niemniej jednak, ogólna jakość serwisowania i dbałość o pojazd pozwala sądzić, że Rover 75 może być niezawodnym i długowiecznym samochodem.