Test długodystansowy: Ford Mondeo MkIV 2.0 tdci

Forda Mondeo MkIV z silnikiem 2.0 tdci zakupiliśmy w czerwcu 2019 roku. Do listopada 2020 roku auto przejechało u nas 30 tys. km. Na początku testu miało 164 tys., teraz 194 tys. km. Oto nasze spostrzeżenia i wydatki związane z serwisem samochodu:

  • lipiec 2019 – wymiana rozrządu, 1000 zł
  • grudzień 2019 – zakup nowych opon zimowych, 1300 zł, zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili zamkniętych Krown, 700 zł
  • kwiecień 2020 – wymiana oleju, 250 zł
  • czerwiec 2020 – usterka, wyciek paliwa z przewodu do wtryskiwaczy; według serwisu z powodu zużycia materiału (dość szybko się zużył); wymiana przewodu, mycie silnika, montowanie nowej płyty osłaniającej – razem 700 zł
  • lipiec 2020 – nowe opony letnie, 1200 zł
  • sierpień 2020 – wymiana przednich tarcz i klocków oraz tylnych klocków hamulcowych, łącznie 1160 zł

Łączne wydatki:

  • awarie – 700 zł
  • serwis – 3110 zł
  • opony – 2500 zł

Łącznie: 6310 zł (0,21 zł za kilometr)

Średnie zużycie paliwa: poza miastem 5,4 l, autostrada 6,2-6,5 l, miasto 7-7,3 l/100 km; średnio 6 l/100 km. Przy cenie 4,25 zł/l ON = 25,5 zł/100 km. Całkowity koszt przejechania dystansu 7650 zł.

Całkowite koszty: 13960 zł (0,46 zł za kilometr) + szacunkowa utrata wartości 1500 zł (0,05 zł) = 15460 zł (0,51 gr za kilometr).

Test będzie kontynuowany.

Dodaj komentarz