Raport spalania: BMW E34 520i 24v

BMW 520i

Postanowiliśmy sprawdzić, ile pali BMW serii 5 z 1994 roku, wyposażone w najmniejszy sześciocylindrowy silnik dostępny w tym modelu. Jednostka ta bywa określana jako „paliwożerna i słaba” przez niektórych użytkowników. Test przeprowadziliśmy na egzemplarzu z przebiegiem 172 tys. km.

Zmierzone zużycie paliwa:

  • Minimalne spalanie w trasie: 7 l/100 km (niżej praktycznie nie da się zejść),
  • 80-90 km/h: 7 l/100 km,
  • 100-110 km/h: 7,5-8 l/100 km,
  • 120 km/h: 8,5 l/100 km,
  • 140 km/h: 9,5 l/100 km.

Dane producenta:

  • 90 km/h: 6,9 l/100 km (wynik bardzo zbliżony do rzeczywistości),
  • 120 km/h: 8,3 l/100 km (również bardzo blisko naszych pomiarów),
  • Miasto: 11,6 l/100 km,
  • Średnie: 8,9 l/100 km.

Wnioski:

BMW serii 5 z sześciocylindrowym silnikiem wcale nie jest tak paliwożerne, jak mogłoby się wydawać. W trasie spalanie można uznać za stosunkowo atrakcyjne, zwłaszcza biorąc pod uwagę wiek i moc pojazdu. Na autostradzie zużycie paliwa rośnie, szczególnie przy większych prędkościach, co jest naturalne w przypadku takich jednostek napędowych. Najmniej korzystne wyniki odnotowano w mieście i na krótkich dystansach, gdzie spalanie jest wyraźnie wyższe.

Dane fabryczne są bardzo zbliżone do wyników uzyskanych w rzeczywistości, co jest godne pochwały, zwłaszcza w porównaniu z dzisiejszymi samochodami, gdzie deklaracje producentów bywają mocno zaniżone.

Ciekawostką jest, że bardzo podobne wyniki osiąga Mercedes W124 230E, mimo że jest o 20 KM słabszy od BMW.

Related Posts

Dodaj komentarz