Raport spalania: Kia Cee’d 1.6 CRDI 2013 r.

Kia Ceed

W 2024 r. testowaliśmy dwie Kie Cee’d drugiej generacji (hatchback i kombi). Obie wyposażone były w silnik serii U, znaną jednostkę o pojemności 1.6 CRDI. Charakteryzuje się ona brakiem koła dwumasowego, co przekłada się na niskie koszty eksploatacji. A jak jest ze zużyciem paliwa?

Sprawdźmy, co podaje producent:

W trasie 3,6 l/100 km

Średnio 4 l/100 km

W mieście 4,7 l/100 km.

Jak jest naprawdę?

Minimalne zużycie w trasie: 4 l/100 km (niewiele, ale dane producenta i tak są poza zasięgiem, nam udało się zejść najmniej do 3,9 l/100 km)

Przy 90 km/h: 4,1 l/100 km

Przy 100 km/h: 4,5 l/100 km (bardzo dobry wynik)

Przy 120 km/h: ok. 5,5 l/100 km (przyzwoity wynik, choć mocniejsze diesle palą podobnie)

Przy 140 km/h: ok. 6 l/100 km (dobry wynik)

W mieście: ok. 7 l/100 km (dość sporo, to nie jest auto do miasta, wersja kombi: 7,2 l/100 km)

Krótki dystans 2 km po odpaleniu: okolice 8 l/100 km

Średnia z 2000 km po Polsce, ok. 60% autostrada z dopuszczalnymi prędkościami, reszta ruch miejski i poza miejski: 5,6 l/100 km

Średnia z trasy Warszawa-Kielce-Warszawa (sama droga ekspresowa): 5,5 l/100 km

Skrzynia biegów ma sześć przełożeń.

Kię Ceed z silnikiem serii U można uznać za oszczędny pojazd, dobry do jazdy w trasę. Auto nie rozpędza się bardzo szybko do 100 km/h (ponad 12 s.), ale na trasie moc silnika jest wystarczająca. Atutem jest niskie spalanie, także przy większych prędkościach autostradowych – co nie jest wcale oczywiste w przypadku silników o małej pojemności. Wysokie jak na diesla spalanie w mieście – auto nie bardzo nadaje się do użytkowania na krótkie dystanse.

Testowaliśmy także wersję kombi.

Related Posts