Mercedes W124 300D

Typowe usterki Mercedesa W124 – „legendarnej trwałości” z zastrzeżeniami

Mercedes W124 jest uznawany za jeden z najbardziej trwałych modeli w historii marki, jednak wiek i intensywna eksploatacja ujawniają typowe problemy. Nie wszystkie egzemplarze zachowały swoją niezawodność – często wpływ na to miała niewłaściwa eksploatacja lub oszczędności poprzednich właścicieli.


Nadwozie

  • Korozja struktury podwozia i nadwozia:
    • Początkowo niewidoczna, ale może dotyczyć podciągów, progów, podłogi (zwłaszcza w okolicy wnęki na koło zapasowe) oraz innych miejsc, szczególnie w egzemplarzach powypadkowych.
    • W mniej zadbanych egzemplarzach korozja może pojawić się nawet w komorze silnika.
    • Naprawa korozji strukturalnej często jest nieopłacalna, chyba że mamy wyjątkowy model lub sentymentalną wartość auta.
  • Korozja elementów nadwozia:
    • Najbardziej narażone są przednie błotniki, krawędzie drzwi i tylna klapa w wersjach kombi.
    • Problem stosunkowo łatwy i tani do usunięcia.
  • Parciejące gumowe trójkąty przy lusterkach:
    • Wymiana kosztuje około 600 zł.
  • Wykruszanie mat wygłuszających w komorze silnika:
    • Dobrej jakości zamiennik można kupić za około 150 zł.

Wnętrze

  • Pęknięcia drewnianych paneli:
    • Koszt naprawy zaczyna się od 300 zł. Znalezienie odpowiedniego elementu na wymianę może być trudne.
  • Problemy z zegarami:
    • Licznik przebiegu często się zacina lub przestaje działać, podobnie jak inne wskaźniki, co może wynikać z zaśniedziałych złączy lub zwarć. Naprawa licznika to koszt rzędu kilkuset złotych.
  • Dziury w tapicerce, szczególnie na fotelu kierowcy:
    • Zwykle wynikają z intensywnego wsiadania i wysiadania, zwłaszcza w autach użytkowanych w mieście.
  • Problemy z wentylacją:
    • Wentylator działa skokowo (np. tylko na najniższym lub najwyższym biegu). Naprawa kosztuje kilka setek złotych.
  • Odpadające dźwigienki sterowania lusterkami:
    • Koszt wymiany wynosi kilkaset złotych.
  • Zużycie mechanizmu manualnego podnoszenia szyb:
    • Ceny dobrych mechanizmów zaczynają się od 150-200 zł plus koszt wymiany.
  • Podsufitka:
    • Często odpada, zwłaszcza w egzemplarzach z szyberdachem.
  • Uszkodzenia prowadnic szyberdachu:
    • Koszt wymiany wynosi około 800 zł.
  • Uszkodzenia wiązki elektrycznej:
    • Wymiana kosztuje od 400 zł w górę.

Silniki i skrzynia biegów

  • Usterki wtrysku mechanicznego w silnikach benzynowych:
    • Często spowodowane jazdą na LPG. Rozdzielacz wtrysku mechanicznego zaciera się bez smarowania benzyną. Naprawa lub regulacja kosztuje kilka tysięcy złotych.
  • Zużycie oleju w silnikach diesla:
    • Naprawy mogą kosztować od 4 do 10 tys. zł.
  • Wyciek paliwa z pompy:
    • Wymiana uszczelek (oringów) kosztuje mniej, ale w trudniejszych przypadkach konieczne jest zdjęcie i ustawienie pompy w wyspecjalizowanym warsztacie (koszt do 1000 zł).
  • Zużycie napinacza i pasków osprzętu:
    • Wymiana to koszt około 500 zł.

Podwozie

  • Zużycie elementów przedniego zawieszenia:
    • Naprawa jest dość kosztowna, szczególnie jeśli wymiana dotyczy większej liczby elementów (koszty zaczynają się od kilkuset złotych).
  • Zmęczenie materiałów:
    • Typowe dla aut użytkowanych intensywnie przez wiele lat.
  • Wyeksploatowanie wahaczy i łączników stabilizatora:
    • Elementy wymagające regularnej kontroli i wymiany.

Podsumowanie

Mercedes W124 pozostaje jednym z najbardziej trwałych i cenionych klasyków, ale wiek i eksploatacja ujawniają liczne bolączki. Typowe usterki wynikają głównie z naturalnego zużycia materiałów, a także ewentualnych oszczędności na serwisie. Dobrze zadbany egzemplarz może jednak służyć przez kolejne dekady, zachowując swoją legendarną trwałość i komfort jazdy.

Related Posts

Dodaj komentarz