Typowe usterki: Mercedes W124

Mercedes W124 uchodzi za auto o legendarnej wprost trwałości. Z wiekiem jednak pojawiają się usterki typowe dla zużycia. Nie wszystkie wersje są bardzo trwałe. Jakie są jego typowe usterki?

Nadwozie

  • korozja struktury podwozia i nadwozia: początkowo jej nie widać, ale to nie znaczy, że jej nie ma. W ekstremalnie użytkowanych egzemplarzach korodują podciągi, progi, podłoga w okolicach wnęki na koło zapasowe; w powypadkowych egzemplarzach także korozja w innym szpachlowanym miejscach (a wiele W124 jest wielokrotnie szpachlowanych). W mniej zadbanych egzemplarzach zdarza się również korozja w komorze silnika. Naprawa zwykle nieopłacalna, chyba że mamy jakąś wyjątkową odmianę W124 lub sentyment.
  • korozja elementów nadwozia: tu zwłaszcza wyróżniają się przednie błotniki oraz krawędzie drzwi. W kombi często koroduje tylna klapa. Łatwe i względnie tanie do usunięcia.
  • parcieją gumowe trójkąty przy lusterkach: można je wymienić na nowe za ok. 600 zł
  • wykruszają się maty wygłuszające komorę silnika, dobry zamiennik kosztuje ok. 150 zł

Wnętrze

  • pęknięcia drewnianych paneli: koszt naprawy od 300 zł w górę. Ciężko dobrać element na wymianę.
  • wadliwe działanie zegarów: licznik przebiegu staje/zacina się, mogą nie działać również inne wskaźniki. Pomaga wymiana lub naprawa (drożej) licznika kilometrów; pozostałe wskaźniki mogą źle działać wskutek zaśniedziałych złączy lub zwarć.
  • dziury w tapicerce, najczęściej fotel kierowcy z lewej strony: wbrew pozorom nie świadczy o dużym przebiegu auta, ale o intensywnym wsiadaniu i wysiadaniu, czyli np. o eksploatacji w mieście.
  • nie działająca wentylacja lub działająca skokowo, na trybie najniższym i najwyższym: naprawa zwykle kosztuje kilkaset złotych
  • odpadające dźwigienki sterowania lusterkami: wymiana kilkaset złotych
  • zużycie mechanizmu manualnego podnoszenia szyb: dobry mechanizm (wcale nie tak łatwy do kupienia w Polsce) kosztuje ok. 150-200 zł + wymiana.
  • odpadająca podsufitka, zwykle w autach z szyberdachem
  • uszkodzone prowadnice szyberdachu: koszt wymiany ok. 800 zł
  • uszkodzenia wiązki elektrycznej (koszt wymiany od 400 zł)

Silniki i skrzynia biegów

  • w silnikach benzynowych usterki wtrysku mechanicznego, głównie spowodowane jazdą na LPG (sam system jest trwały). Rozdzielacz wymaga smarowania benzyną podczas jazdy, jeśli jeździmy na LPG rozdzielacz zaciera się – to najdroższy element K-Jeta. Bardzo droga naprawa, regulacja (min. kilka tysięcy złotych) lub wymiana na wtrysk elektronicznych (ok. 2.5 tys. zł)
  • zużycie oleju przez silniki diesla: nie jest nagminne, ale się zdarza. Koszt naprawy silnika od 4 do 10 tys. zł.
  • wyciek paliwa z pompy: do wymiany są oringi lub, w najdroższym przypadku, wyjęcie pompy i ustawienie jej w specjalistycznym warsztacie, co może kosztować do 1000 zł
  • zużycie napinacza i pasków osprzętu: wymiana ok. 500 zł

Podwozie

  • zużycie elementów przedniego zawieszenia: dość drogie w naprawach (minimum kilkaset złotych, jeśli wymieniamy tylko wybrane elementy)
  • zużycie wynikające ze zmęczenia materiałów

Dodaj komentarz