Typowe usterki: Mercedes klasy C (W202)

Mercedes W202

Korozja:
Jednym z największych problemów Mercedesa W202 jest korozja, wynikająca z oszczędności zastosowanych przez producenta w zabezpieczeniu antykorozyjnym oraz w składzie lakierów. Najbardziej narażone na rdzewienie są:

  • Podwozie,
  • Progi,
  • Dolne krawędzie drzwi,
  • Tylne błotniki,
  • Miejsca pod uszczelkami.

Egzemplarze dotknięte korozją są obecnie mało opłacalne w naprawie, głównie ze względu na niską wartość rynkową pojazdów, nawet tych dobrze zachowanych. Wyjątkiem mogą być bardzo rzadkie i nietypowe wersje. Samochody bez oznak korozji, w oryginalnym lakierze, są już prawdziwą rzadkością na rynku wtórnym.


Wnętrze

Odpadające podsufitki:
To typowa bolączka Mercedesów sprzed ponad 20 lat. Problem ten dotyczy również wielu modeli BMW z tego okresu.

Usterki instalacji elektrycznej:
Wadliwość elektryki, choć nie częsta, jest zauważalna w starszych egzemplarzach i może generować dodatkowe koszty napraw.

Niska trwałość wykończenia:

  • Mieszki dźwigni zmiany biegów szybko się zużywają,
  • Kierownice łatwo ulegają przetarciom, co obniża estetykę wnętrza.

Wnętrze generalnie jest trwałe, drewno nie pęka tak łatwo, jak w W124.

Silniki i skrzynie biegów

  • Usterki układu wtryskowego w silnikach CDI: Choć zdarzają się awarie, prawidłowo serwisowane jednostki są bardzo trwałe. Spotyka się egzemplarze z przebiegami przekraczającymi 500 tys. km.
  • Awaryjne termostaty w jednostkach CDI: To częsty problem, jednak naprawa nie jest kosztowna.
  • Problemy z pompami wtryskowymi Lucasa w modelach 220D: Są podatne na awarie i wymagają regularnej uwagi.
  • Wycieki z dyferencjału i zużycie podpory wału napędowego: To typowe bolączki starszych egzemplarzy, które mogą generować koszty napraw.
  • Uszkodzenia wiązek elektrycznych w silnikach R6 (do 1997 roku): Stosunkowo częsta przypadłość wynikająca z zastosowania biodegradowalnych materiałów w izolacji przewodów.
  • Nietrwałe przekładnie kierownicze: Dotyczy głównie samochodów z początkowego okresu produkcji, w których szybko dochodziło do ich zużycia.
  • Awarie kompresorów i przepływomierzy w wersjach C200 i C230K: Wymagają uwagi, szczególnie w samochodach z dużym przebiegiem.

Podwozie

  • Zużycie tulei przednich wahaczy: To typowa usterka wynikająca z eksploatacji, szczególnie w starszych egzemplarzach.
  • Zużycie sworzni górnych wahaczy w przednim zawieszeniu: Awarie te wpływają na komfort jazdy i precyzję prowadzenia.
  • Problemy ze wspornikami i gumami stabilizatora: Elementy te zużywają się stosunkowo szybko i wymagają okresowej wymiany.
  • Wybite amortyzatory w wersjach kombi: Problem wynikający z większego obciążenia tylnej osi, co może wpływać na komfort jazdy.

Podsumowując, choć Mercedes W202 posiada kilka typowych dla swoich lat produkcji problemów, wiele z nich można skutecznie naprawić. Regularna konserwacja i serwis pozwalają cieszyć się tym modelem przez wiele lat.

Related Posts

Dodaj komentarz