Typowe usterki: Mercedes klasy C (W202)

Nadwozie

  • korozja: ze względu na oszczędności Mercedesa w zabezpieczeniu antykorozyjnym oraz składzie lakierów, jest to realny, chyba największy problem Mercedesa W202. Koroduje przede wszystkim podwozie, progi, dolne krawędzie drzwi, tylne błotniki, miejsca pod uszczelkami. Skorodowanych egzemplarzy nie opłaca się obecnie naprawiać (niskie ceny wywoławcze nawet dobrze zachowanych egzemplarzy), chyba że mamy bardzo nietypową wersję. Egzemplarze bez korozji w fabrycznym lakierze są już naprawdę rzadko spotykane.

Wnętrze

  • odpadające podsufitki: typowy problem ponad 20-letnich Mercedesów (BMW zresztą też)
  • usterki instalacji elektrycznej
  • dość mało trwałe mieszki dźwigni skrzyni biegów, wycierające się szybko kierownice
Wnętrze generalnie jest trwałe, drewno nie pęka tak łatwo, jak w W124.

Silniki i skrzynie biegów

  • usterki układu wtryskowego diesli CDI. Prawidłowo serwisowane są one jednak bardzo trwałe, zdarzają się auta z przebiegami powyżej 0,5 mln kilometrów
  • usterki termostatów w jednostkach CDI
  • usterki pomp wtryskowych Lucasa w wersji 220D
  • wycieki dyfra, zużycie podpory wału napędowego
  • uszkodzenia wiązki elektrycznej w silnikach R6 do 1997 r.
  • nietrwałe przekładnie kierownicze w autach z początku produkcji
  • usterki kompresorów i przepływomierzy w wersjach C200 i C230K

Podwozie

  • zużycie tulei przednich wahaczy
  • zużycie sworzni górnych wahaczy w przednim zawieszeniu; zużycie wsporników i gum stabilizatora.
  • wybite amortyzatory w wersji kombi

Dodaj komentarz