Korozja:
Jednym z największych problemów Mercedesa W202 jest korozja, wynikająca z oszczędności zastosowanych przez producenta w zabezpieczeniu antykorozyjnym oraz w składzie lakierów. Najbardziej narażone na rdzewienie są:
- Podwozie,
- Progi,
- Dolne krawędzie drzwi,
- Tylne błotniki,
- Miejsca pod uszczelkami.
Egzemplarze dotknięte korozją są obecnie mało opłacalne w naprawie, głównie ze względu na niską wartość rynkową pojazdów, nawet tych dobrze zachowanych. Wyjątkiem mogą być bardzo rzadkie i nietypowe wersje. Samochody bez oznak korozji, w oryginalnym lakierze, są już prawdziwą rzadkością na rynku wtórnym.
Wnętrze
Odpadające podsufitki:
To typowa bolączka Mercedesów sprzed ponad 20 lat. Problem ten dotyczy również wielu modeli BMW z tego okresu.
Usterki instalacji elektrycznej:
Wadliwość elektryki, choć nie częsta, jest zauważalna w starszych egzemplarzach i może generować dodatkowe koszty napraw.
Niska trwałość wykończenia:
- Mieszki dźwigni zmiany biegów szybko się zużywają,
- Kierownice łatwo ulegają przetarciom, co obniża estetykę wnętrza.

Silniki i skrzynie biegów
- Usterki układu wtryskowego w silnikach CDI: Choć zdarzają się awarie, prawidłowo serwisowane jednostki są bardzo trwałe. Spotyka się egzemplarze z przebiegami przekraczającymi 500 tys. km.
- Awaryjne termostaty w jednostkach CDI: To częsty problem, jednak naprawa nie jest kosztowna.
- Problemy z pompami wtryskowymi Lucasa w modelach 220D: Są podatne na awarie i wymagają regularnej uwagi.
- Wycieki z dyferencjału i zużycie podpory wału napędowego: To typowe bolączki starszych egzemplarzy, które mogą generować koszty napraw.
- Uszkodzenia wiązek elektrycznych w silnikach R6 (do 1997 roku): Stosunkowo częsta przypadłość wynikająca z zastosowania biodegradowalnych materiałów w izolacji przewodów.
- Nietrwałe przekładnie kierownicze: Dotyczy głównie samochodów z początkowego okresu produkcji, w których szybko dochodziło do ich zużycia.
- Awarie kompresorów i przepływomierzy w wersjach C200 i C230K: Wymagają uwagi, szczególnie w samochodach z dużym przebiegiem.
Podwozie
- Zużycie tulei przednich wahaczy: To typowa usterka wynikająca z eksploatacji, szczególnie w starszych egzemplarzach.
- Zużycie sworzni górnych wahaczy w przednim zawieszeniu: Awarie te wpływają na komfort jazdy i precyzję prowadzenia.
- Problemy ze wspornikami i gumami stabilizatora: Elementy te zużywają się stosunkowo szybko i wymagają okresowej wymiany.
- Wybite amortyzatory w wersjach kombi: Problem wynikający z większego obciążenia tylnej osi, co może wpływać na komfort jazdy.
Podsumowując, choć Mercedes W202 posiada kilka typowych dla swoich lat produkcji problemów, wiele z nich można skutecznie naprawić. Regularna konserwacja i serwis pozwalają cieszyć się tym modelem przez wiele lat.