Lutowy przegląd aut z wielkimi przebiegami

Lutowym przeglądem rozpoczynamy cykliczne przeglądanie ofert aut z wielkimi przebiegami. Przy czym – są to oferty sprawdzone, a więc przebiegi realne. Zobaczcie, jak prezentuje się 50 aut z przebiegami powyżej 400 tysięcy kilometrów.

Wnętrze Peugeota 406 po przebiegu 865 tys. km

Stawkę otwiera Peugeot 406 z 2002 r. wyposażony w trwałego jak wiadomo diesla 2.0 HDI. Musi on być rzeczywiście solidny, skoro w tym samochodzie przejechał 865 tys. km. Nieznacznie wyprzedził Mercedesa W210 z silnikiem 270 CDI, który ma na blacie 20 tys. km mniej. A mówią, że silniki CDI nie są już tak trwałe jak starsze diesle Mercedesa. Podium zamyka, a jakże – volkswagenowski silnik 1.9 TDI, który w Skodzie Octavii z 2003 r. zrobił przebieg 631 tys. km. Tuż za nim uplasowało się BMW serii 3 z nietrwałym silnikiem 2.0 d, który jednak przejechał 630 tys. kilometrów i tym samym otarł się o podium. Niewiele zabrakło także Seatowi Toledo z 2006 r. z silnikiem 1.9 TDI – ma 621 tys. km. W pierwszej dziesiątce mamy poza tym jeszcze kolejne silniki 1.9 TDI i 2.0 HDI – można uznać, że to swoisty pojedynek tych jednostek Volkswagena i Peugeota na trwałość – zakończony remisem, bo są po 3 auta z każdym silnikiem. Mamy tu także dwie benzyny – BMW 520 i (sześciocylindrowa szóstka) z przebiegiem 582 tys. km oraz Toyota Rav4 z silnikiem 2.0 z przebiegiem 557 tys. km. Żeby można było wejść do pierwszej 10. trzeba legitymować się przebiegiem 550 tys. km. Ogólnie nie ma zaskoczenia, że największe przebiegi robią diesle – wszak te auta kupuje się do jazdy po autostradach.

Wnętrze Citroena Xsary po 554 tys. km

Przypatrzmy się kolejnym co ciekawszym wynikom. Na 11. miejscu Citroen C5 z dieslem 2.2 HDI (549 tys. km) – a niektórzy uważają tę jednostkę za mało trwałą. 12. i 13. miejsce mamy dwa Mercedesy klasy C, benzyna 200 i diesel 250. 15. i 17. miejsce dla Toyoty Prius z silnikami 1.5 i 1.8 potwierdza wielką trwałość napędu hybrydowego w wykonaniu japońskiego producenta. Miejsce 18. – o dziwo – Renault Scenic z silnikiem 1.9 dCi i to z tego gorszego okresu (2002), który przecież cierpi na liczne awarie. Ale w tym wypadku przejechał prawie 0,5 mln kilometrów. Przypadek? Może, ale zwróćcie uwagę, że na 37. miejscu jest Scenic z silnikiem 1.5 dci, który przejechał niewiele mniej.

Miejsce 19. dla BMW w wersji 525 tds, których uchodzi za problematyczny. Może jak się nie dba to tak jest, ale jak widać możliwości tego silnika są spore. Dalej, na 21. miejscu kolejny „wadliwy” silnik 2.0 diesel z BMW. 25. miejsce benzyna 2.5 w Volvo S70 daję radę. Na 28. miejscu mamy wreszcie Mercedesa 190 z klasycznym dieslem 2.0. W pobliżu liczni reprezentanci z silnikami 1.9 TDI (koncern VW) i 2.0 HDI (koncern PSA), jest także Opel Astra ze starym oplowskim dieslem 2.0 dTi. Oczywiście, uchodzi on w dzisiejszych czasach za przestarzały i dość awaryjny, ale zdradzimy, że tuż za pierwszą 50. znalazło się przynajmniej kilka aut wyposażonych w taki silnik. Warto wymienić jeszcze kilka silników benzynowych: 36. miejsce Citroen C5 z benzyną 2.0 (powszechnie polecana), 39. Volvo V70 z silnikiem 2.4T (jw.), 42. miejsce Audi A6 z silnikiem 2.4 V6 (jw.) i 46. miejsce Audi Cabriolet z silnikiem 2.6 V6 (jw.). Jeśli chodzi o silniki benzynowe to właściwie wszystkie wersje z listy są polecane.

Zegary lidera rankingu.

Jeszcze kilka kwiatków, które nie załapały się na listę 50. Ford Fiesta 1.4 tdci tuż za listą z przebiegiem 402 tys. km (silnik uznawany za umiarkowanie trwały). Fiat Panda 750 z 1989 r., który w jednych rękach będąc zrobił 391 tys. km (jak to zrobił – nie wiadomo). Hyundai i40 1.7 crdi, który w 3 lata zrobił 377 tys. km. Można? Można.

Na liście 50. mamy: 2 hybrydy, 10 benzyn i 38 diesli. Kilka aut to wersje niepolecane, uznawane powszechnie za nietrwałe. Jak widać nie do końca jest to prawda. Jeśli właściciel dba o auto, może ono osiągnąć naprawdę spory przebieg, nawet jeśli to jest 1.5 dCi, 1.9 dCi lub 320 d.

Miejsce Auto Model Rok Silnik Przebieg
1 Peugeot 406 2002 2.0 HDI 865
2 Mercedes E270 CDI 2000 270 CDI 845
3 Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 631
4 BMW 320d 2003 320d 630
5 Seat Toledo 2006 1.9 TDI 621
6 Audi A3 1999 1.9 TDI 597
7 Peugeot 406 2001 2.0 HDI 586
8 BMW 520i 1997 520i 582
9 Toyota RAV4 2004 2.0 557
10 Citroen Xsara 2003 2.0 HDI 554
11 Citroen C5 2002 2.2 HDI 549
12 Mercedes C200 1997 C200 545
13 Mercedes C250 TD 1997 250 D 542
14 VW Passat 2004 1.9 TDI 516
15 Toyota Prius 2007 1.5 515
16 Audi A6 1996 2.5 TDI 499
17 Toyota Prius 2010 1.8 493
18 Renault Scenic 2002 1.9 dci 484
19 BMW 525 tds 1997 525 tds 478
20 Volvo S80 2000 2.5d 471
21 BMW 320d 2002 320 d 466
22 Citroen Xantia 2000 2.0 HDI 461
23 VW Golf 2002 1.9 TDI 461
24 BMW 530d 1999 530d 456
25 Volvo V70 1998 2.5 453
26 Seat Leon 2004 1.9 TDI 450
27 Opel Astra 2000 2.0 Dti 449
28 Mercedes 190 1992 2.0 D 448
29 Peugeot 406 2000 2.2 HDI 448
30 Seat Leon 1999 1.9 TDI 447
31 Volvo S60 2002 2.4D 443
32 Audi 80 1992 1.9 TDI 443
33 Volkswagen Golf III 1995 1.9 D 435
34 Volvo V70 2000 2.5 TDI 433
35 Skoda Fabia 2001 1.9 TDI 432
36 Citroen C5 2004 2.0 431
37 Renault Scenic 2005 1.5 dci 430
38 Skoda Octavia 1998 1.9 TDI 427
39 Volvo V70 1999 2.4 T 424
40 Audi A4 1997 1.9 TDI 423
41 VW Golf IV 1999 1.9 TDI 421
42 Audi A6 2000 2.4 V6 416
43 Nissan Almera 2001 2.2 d 416
44 VW Bora 2002 1.9 TDI 413
45 Volvo 850 1997 2000 412
46 Audi Cabriolet 1995 2.6 V6 410
47 VW Passat 1999 1.9 TDI 410
48 VW Golf IV 2000 1.9 TDI 410
49 Mercedes E200 1997 200 408
50 Peugeot 406 2002 2.0 HDI 403

Dodaj komentarz