Typowe usterki Mazdy 6 I generacji i jak sobie z nimi radzić.
Nadwozie:
- Korozja błotników, zwłaszcza tylnych
Przyczyna: słabe zabezpieczenie antykorozyjne
Rozwiązanie: w mniejszym stopniu zabezpieczanie preparatami chemicznymi, w większym wymiana błotnika (reperaturka)
- Korozja progów
Przyczyna: słabe zabezpieczenie antykorozyjne
Rozwiązanie: konserwacja lub wymiana progów
- Korozja rantów drzwi, zwłaszcza tylnych
Przyczyna: słabe zabezpieczenie antykorozyjne
Rozwiązanie: konserwacja lub wymiana drzwi
- Korozja przy tylnych lampach i klamkach
Przyczyna: słabe zabezpieczenie antykorozyjne, tylko pojazdy z chromowanymi klamkami, wada montowania tylnych świateł
Rozwiązanie: zaprawki lub detailing
- Zużycie siłowników tylnej klapy (liftback)
Przyczyna: wada materiału
Rozwiązanie: wymiana (ok. 150 zł)
Wnętrze:
- Znikające piksele wyświetlacza (modele sprzed modernizacji)
Rozwiązanie: zostawić lub wymienić na używany wyświetlacz (ok. 100 zł)
- Schodząca farba z dźwigni hamulca ręcznego, rozpruwająca się kieszeń w fotelu.
- Zużycie rolety bagażnika (kombi)
Przyczyna: słabe plastikowe tuleje wewnątrz rolety
Rozwiązanie: wymiana tulei na metalowe (ok. 200 zł lub we własnym zakresie)
Silniki:
- W wersjach 1.8 i 2.0 benzyna nierówna praca silnika na biegu jałowym
Rozwiązanie: czyszczenie przepustnicy (100-150 zł)
- W wersjach 1.8 i 2.0 benzyna duży pobór oleju (przez pierścienie)
Przyczyna: samochód nie był starannie serwisowany, brak historii serwisowej auta (najczęściej dotyczy aut ze zmniejszonymi przebiegami)
Rozwiązanie: remont lub wymiana silnika (4-6 tys. zł)
- W wersji 2.0 diesel awarie wtryskiwaczy Denso, niedrożne filtry cząstek stałych, zapycha się sitko smoka olejowego, co może prowadzić do zatarcia silnika, awarie pompy oleju i intercoolera.
Rozwiązanie: wymiana elementów, wymiana silnika na używany, remont silnika
- W wersji MPS awarie turbosprężarki.
Podwozie:
- Korozja podwozia
Przyczyna: słabe zabezpieczenie antykorozyjne
Rozwiązanie: oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne podwozia (koszt 600-1000 zł)
- Częste zużycie tarcz i klocków hamulcowych, zblokowane zaciski
Przyczyna: ten typ tak ma
Rozwiązanie: czyszczenie zacisków hamulcowych co rok, stała kontrola, auto nie lubi stać
- Usterki zawieszenia tylnego
Przyczyna: duży przebieg, ok. 300 tys. km średnio
Rozwiązanie: wymiana elementów (1-2 tys. zł)
- Usterki przekładni kierowniczej (stuki, luzy)
Przyczyna: duży przebieg, ok. 300 tys. km
Rozwiązanie: regeneracja elementu (ok. 3 tys. zł)