Citroen C-Elysee
Typowe usterki Citroena C-Elysee i Peugeota 301
Trwałość modelu oceniamy na 4 w skali od 1 do 6. Warto podkreślić, że w całej gamie PSA nie występują wadliwe wersje silnikowe – co jest wyjątkowym osiągnięciem producenta.
Nadwozie:
- Nadwozie jest odporne na korozję, a lakier cechuje się wysoką trwałością. Brak większych uwag w tym zakresie.
Wnętrze:
- Częste awarie modułów sterujących klimatyzacją, elektrycznymi szybami oraz wyświetlaczami,
- Niska jakość tapicerki i elementów funkcjonalnych – na szczęście naprawy są tanie.
Silnik i podwozie:
- Zawieszenie ma umiarkowaną trwałość,
- Awarie turbosprężarek w wersji z silnikiem 1.6 HDi (często wynikające z długich interwałów wymiany oleju),
- Problemy ze sterowaniem w silniku 1.6 VTi,
- Korozja układu wydechowego.
Podsumowanie:
Citroen C-Elysee oraz bliźniaczy Peugeot 301 wyróżniają się trwałością silników i odpornością nadwozia na korozję. Jednak wady dotyczą głównie osprzętu i zawieszenia, co może wymagać okresowych napraw. Mimo tych mankamentów model oferuje niezawodność w swojej klasie i przystępne koszty utrzymania.