Był czas, gdy Mazda 6 pierwszej generacji po liftingu cieszyła się znacznie wyższymi cenami na rynku aut używanych w porównaniu z wersją przedliftingową. Głównym powodem była znacznie lepsza ochrona przed korozją, co potwierdzali sprzedawcy samochodów. Mieliśmy okazję testować kilka egzemplarzy sprzed i po liftingu, i choć na pierwszy rzut oka auta wyglądają bardzo podobnie, modernizacja z 2005 roku była naprawdę gruntowna, a wiele elementów zostało zauważalnie ulepszonych.
Najważniejsze różnice po liftingu:
- Stylistyka zewnętrzna: Poliftingowe modele otrzymały nowe, bardziej nowoczesne kształty przednich zderzaków. Nieznacznie zmieniono również wygląd przednich i tylnych świateł, co nadało samochodowi świeższego wyglądu.
- Wzory alufelg: Modele po liftingu wyposażono w nowe wzory alufelg, które podkreślały odświeżony design.
Te drobne zmiany stylistyczne, w połączeniu z poprawioną ochroną antykorozyjną, sprawiły, że Mazdy 6 po liftingu były bardziej pożądane i uchodziły za znacznie lepszy wybór na rynku wtórnym.


Zabezpieczenie antykorozyjne w Mazdzie 6 pierwszej generacji, zarówno przed, jak i po liftingu, pozostało na podobnym poziomie – niezależnie od deklaracji producenta. Nie zaobserwowaliśmy znaczącej różnicy w skłonności do korozji między obiema wersjami.
Faktem jest, że modele poliftingowe rdzewieją później, ale głównie z powodu młodszego wieku. Kluczowe znaczenie mają jednak warunki eksploatacji oraz zastosowanie dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych. To właśnie te czynniki w największym stopniu wpływają na stan karoserii, niezależnie od wersji auta.


Wnętrze Mazdy 6 po liftingu zdecydowanie wyróżnia się na plus w porównaniu z wersją przedliftingową. Wprowadzono nową konsolę środkową, w której zastosowano większe i bardziej ergonomiczne przyciski do obsługi klimatyzacji i radia. Poprawiono także jakość materiałów użytych do wykonania deski rozdzielczej, co podniosło ogólny standard wykończenia.
Zmiany objęły również tapicerkę siedzeń, boczki drzwi, kierownicę, tunel środkowy, wykładzinę bagażnika oraz roletę. Wszystkie te elementy zyskały nowy, bardziej nowoczesny design i lepszą jakość wykonania, co przekłada się na większy komfort użytkowania oraz lepsze wrażenia estetyczne. Wnętrze po liftingu sprawia wrażenie bardziej dopracowanego i nowoczesnego, co czyni je jedną z największych zalet poliftingowej Mazdy 6.


Po liftingu silnik benzynowy 2.0 zyskał dodatkowe 6 KM, osiągając moc 147 KM. Wzmocniono również mocniejszą wersję diesla 2.0, zwiększając jego moc ze 136 KM do 143 KM. Choć te zmiany nieco poprawiły dynamikę, większe znaczenie dla lepszych osiągów miało wprowadzenie nowych 6-biegowych skrzyń biegów, które bardziej efektywnie wykorzystują możliwości jednostek napędowych. Dzięki temu jazda stała się płynniejsza i bardziej dynamiczna, co znacząco podniosło komfort podróżowania, zwłaszcza na trasach.


Silnik benzynowy 2.0 oraz mocniejsze jednostki zostały wyposażone w nową, 6-biegową skrzynię manualną. Dzięki temu zauważalnie poprawiła się elastyczność i dynamika silnika 2.0, co w praktyce czyni różnicę wyraźnie odczuwalną podczas jazdy. Dodatkowo zmiana ta przyczyniła się do obniżenia zużycia paliwa, co jest istotnym atutem w codziennej eksploatacji.
Zawieszenie również zostało udoskonalone w modelach po liftingu. Wersje poliftingowe mają twardsze, bardziej nowoczesne zawieszenie, co znacząco poprawia prowadzenie samochodu. Auto jest bardziej stabilne i precyzyjne w zakrętach, oferując lepszą kontrolę nad pojazdem, szczególnie podczas dynamicznej jazdy. To wszystko sprawia, że poliftingowa Mazda 6 prowadzi się znacznie lepiej niż jej wcześniejsza wersja.


Wprowadzono nowe kolory auta.


Podsumowując, wersje poliftingowe Mazdy 6 są pod każdym względem lepsze od modeli przedliftingowych. Wprowadzone zmiany są liczne i znaczące, choć nie zawsze tam, gdzie niektórzy się ich spodziewają. Zmodernizowana wersja oferuje lepsze osiągi, wyższą jakość wykończenia wnętrza, bardziej precyzyjne prowadzenie i nowocześniejsze technologie.
Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że pod względem technicznym poliftingowa Mazda 6 pierwszej generacji (GG/GY) bardziej przypomina następną generację (GH) niż swoją wersję sprzed liftingu. To właśnie te zmiany sprawiają, że poliftingowe modele cieszą się większym zainteresowaniem na rynku wtórnym i uchodzą za bardziej dopracowane.