Mitsubishi Galant VIII kontynuował stylistyczną linię swoich poprzedników oraz modelu Sigma, jednocześnie będąc ostatnim dużym modelem marki o tak charakterystycznym designie. Do dziś cieszy się dobrą opinią wśród miłośników motoryzacji. Przyjrzyjmy się jego zaletom i wadom:
Zalety:
- Atrakcyjny design, szczególnie przód nadwozia,
- W większości niezawodne i udane jednostki napędowe,
- Przestronne wnętrze zapewniające wygodę,
- Bardzo łatwa obsługa i intuicyjne sterowanie,
- Wyjątkowo trwałe materiały wykończeniowe,
- Zawieszenie o dużych możliwościach, dobrze radzące sobie w różnych warunkach.
Wady:
- Nie prowadzi się tak dobrze, jak sugeruje jego wygląd,
- Pewne problemy mechaniczno-elektryczne, takie jak awaryjne manualne skrzynie biegów i alternatory,
- Zawieszenie, choć funkcjonalne, nie dorównuje trwałością standardom typowym dla japońskich aut,
- Korozja, szczególnie na tylnych błotnikach,
- Głośny silnik Diesla, choć wykazuje się dużą trwałością.
Mitsubishi Galant VIII pozostaje autem cenionym za stylistykę i trwałość, choć wymaga uwagi w zakresie utrzymania mechaniki oraz ochrony antykorozyjnej.