Przebieg użytkowania: 0–122 tys. km w ciągu 7 lat
Historia użytkowania i napraw:
- 51 000 km – chemiczne czyszczenie silnika.
- 53 000 km – chemiczne czyszczenie nie przyniosło efektu; konieczna naprawa silnika (wymiana zaworów).
- 61 000 km – uszkodzenie opony 195/55 R15 z przodu po wjechaniu w dziurę.
- 72 000 km – wgniecenie klapy bagażnika spowodowane dopychaniem bagażu podczas wakacji (mały bagażnik).
- 88 000 km – zapieczenie hamulca ręcznego; wymiana klocków i tarcz hamulcowych z tyłu.
- 91 000 km – kradzież jednej wycieraczki z przodu, wymiana.
- 97 000 km – spalenie kostki pod deską rozdzielczą, brak świateł przednich; naprawa we własnym zakresie.
- 102 000 km – uszkodzenie opony 195/55 R15 z przodu na dziurze. Ubezpieczyciel (InterRisk) odmówił wypłaty odszkodowania.
- 122 000 km – wymiana amortyzatorów (przód i tył).
- 122 000 km – widoczna korozja progów; obecnie nie wymaga interwencji, ale może być problematyczna w przyszłości.
Dodatkowe uwagi:
- Co 15 tys. km przeprowadzano serwis olejowy z wymianą filtrów.
Ocena trwałości
Ogólna trwałość auta oceniana jest na 4/6. Konstrukcja jest prosta, co ogranicza występowanie nieprzewidzianych awarii. Wyjątkiem była usterka elektryczna (spalona kostka świateł).
Największym mankamentem jest wada fabryczna zaworów w wersjach 1.4 z lat 2004–2005, co w testowanym egzemplarzu wymagało ich wymiany już przy 50 tys. km.
Uwagi dotyczące trwałości podzespołów:
- Amortyzatory i tarcze hamulcowe mogłyby być bardziej trwałe.
- Opony 195/55 R15 z przodu są narażone na uszkodzenia z uwagi na duży nacisk na przednie koła.
- Korozja progów to potencjalny problem w przyszłości, choć w obecnej chwili nie wymaga interwencji.
Podsumowując, auto można uznać za względnie trwałe i ekonomiczne w użytkowaniu, o ile uniknie się typowych wad fabrycznych, takich jak problemy z zaworami.