Test długodystansowy: Chevrolet Lacetti 2005 1.4 S

Chevrolet Lacetti 1.4

Przebieg użytkowania: 0–122 tys. km w ciągu 7 lat

Historia użytkowania i napraw:

  • 51 000 km – chemiczne czyszczenie silnika.
  • 53 000 km – chemiczne czyszczenie nie przyniosło efektu; konieczna naprawa silnika (wymiana zaworów).
  • 61 000 km – uszkodzenie opony 195/55 R15 z przodu po wjechaniu w dziurę.
  • 72 000 km – wgniecenie klapy bagażnika spowodowane dopychaniem bagażu podczas wakacji (mały bagażnik).
  • 88 000 km – zapieczenie hamulca ręcznego; wymiana klocków i tarcz hamulcowych z tyłu.
  • 91 000 km – kradzież jednej wycieraczki z przodu, wymiana.
  • 97 000 km – spalenie kostki pod deską rozdzielczą, brak świateł przednich; naprawa we własnym zakresie.
  • 102 000 km – uszkodzenie opony 195/55 R15 z przodu na dziurze. Ubezpieczyciel (InterRisk) odmówił wypłaty odszkodowania.
  • 122 000 km – wymiana amortyzatorów (przód i tył).
  • 122 000 km – widoczna korozja progów; obecnie nie wymaga interwencji, ale może być problematyczna w przyszłości.

Dodatkowe uwagi:

  • Co 15 tys. km przeprowadzano serwis olejowy z wymianą filtrów.

Ocena trwałości

Ogólna trwałość auta oceniana jest na 4/6. Konstrukcja jest prosta, co ogranicza występowanie nieprzewidzianych awarii. Wyjątkiem była usterka elektryczna (spalona kostka świateł).

Największym mankamentem jest wada fabryczna zaworów w wersjach 1.4 z lat 2004–2005, co w testowanym egzemplarzu wymagało ich wymiany już przy 50 tys. km.


Uwagi dotyczące trwałości podzespołów:

  • Amortyzatory i tarcze hamulcowe mogłyby być bardziej trwałe.
  • Opony 195/55 R15 z przodu są narażone na uszkodzenia z uwagi na duży nacisk na przednie koła.
  • Korozja progów to potencjalny problem w przyszłości, choć w obecnej chwili nie wymaga interwencji.

Podsumowując, auto można uznać za względnie trwałe i ekonomiczne w użytkowaniu, o ile uniknie się typowych wad fabrycznych, takich jak problemy z zaworami.

Related Posts

Dodaj komentarz