Test długodystansowy: Chevrolet Lacetti 2005 1.4 S

0-122 tys. km w ciągu 7 lat

51000 – naprawa, czyszczenie chemiczne silnika

53000 – czyszczenie chemiczne nie pomogło, konieczna naprawa silnika (wymiana zaworów)

61000 – uszkodzenie opony 195/55 R 15 z przodu na dziurze

72000 – wgniecenie w klapie bagażnika od dopychania bagażu na wakacjach (mały bagażnik)

88000 – zapiekł się hamulec ręczny; wymiana klocków i tarcz hamulcowych z tyłu

91000 – ukradziono jedną wycieraczkę z przodu, wymiana

97000 – spaliła się kostka pod deską rozdzielczą, wobec czego auto nie ma świateł z przodu, naprawa we własnym zakresie

102000 – uszkodzenie opony 195/55 R 15 z przodu na dziurze. Ubezpieczyciel drogi InterRisk odmawia wypłacenia odszkodowania

122000 – wymiana amortyzatorów, przód, tył

122000 – widoczna korozja na progach samochodu, nie wymaga interwencji, ale może być problemem w przyszłości

Ponadto auto przechodziło co 15 tys. km serwis olejowy z wymianą filtrów.

Trwałość auta oceniamy na 4. Jest ono dość proste konstrukcyjnie i właściwie nie zdarzają się nieprzewidziane awarie, może poza spalonymi kostkami świateł. Niestety, wersja 1.4 z lat 2004-05 miała wadliwe zawory, co najczęściej kończyło się ich wymianą. W naszym egzemplarzu ta usterka nastąpiła już po 50 tys. km. Większa mogłaby być trwałość oryginalnych amortyzatorów i tarcz hamulcowych. Opony w rozmiarze 195/55 R 15 z przodu są narażone na uszkodzenia ze względu na stosunkowo duży nacisk na przednie koła samochodu.

Dodaj komentarz