Poniżej przedstawiamy nasze pomiary zużycia paliwa dla topowej wersji diesla w Oplu Insignii z 2013 roku:
Nasze pomiary:
- 90 km/h: 4,5 l/100 km,
- 100–110 km/h: 5 l/100 km,
- 120 km/h: 5,8–6 l/100 km,
- Jazda miejska: około 8 l/100 km,
- Krótkie odcinki (2 km od startu): 9–9,5 l/100 km.
Deklaracje producenta:
- 4,3 l/100 km w trasie,
- 5,1 l/100 km średnio,
- 6,4 l/100 km w mieście.
Wnioski:
Deklarowane przez producenta wartości spalania są raczej życzeniowe. W rzeczywistości zużycie paliwa w trasie było wyższe o około 15–20%, co można uznać za akceptowalne. Natomiast w warunkach miejskich różnica wyniosła około 30%, co jest zauważalnym odstępstwem.
Czy to oznacza, że wyniki są słabe? Niekoniecznie. Biorąc pod uwagę moc silnika oraz masę pojazdu, rezultaty są całkiem przyzwoite. W trasie można realnie osiągnąć średnie spalanie na poziomie 5,5–6 l/100 km, natomiast przy jeździe mieszanej trzeba liczyć się z wynikiem w granicach 6,5–7 l/100 km.
Jak na silnik wyposażony w dwie turbiny, wyniki te są zadowalające. Warto zauważyć, że dostępne są warianty tego silnika o niższej mocy, które nie są znacząco oszczędniejsze w stosunku do swoich osiągów. Na pełnym zbiorniku paliwa o pojemności 70 litrów, przy sprzyjających warunkach, można przejechać około 1000–1100 km, co czyni Insignię praktycznym wyborem na długie trasy.