Typowe usterki: Mazda 6 I generacji GG/GY

Typowe usterki Mazdy 6 I generacji i jak sobie z nimi radzić.

Nadwozie:

  • Korozja błotników, zwłaszcza tylnych

Przyczyna: słabe zabezpieczenie antykorozyjne

Rozwiązanie: w mniejszym stopniu zabezpieczanie preparatami chemicznymi, w większym wymiana błotnika (reperaturka)

 

  • Korozja progów

Przyczyna: słabe zabezpieczenie antykorozyjne

Rozwiązanie: konserwacja lub wymiana progów

 

  • Korozja rantów drzwi, zwłaszcza tylnych

Przyczyna: słabe zabezpieczenie antykorozyjne

Rozwiązanie: konserwacja lub wymiana drzwi

 

  • Korozja przy tylnych lampach i klamkach

Przyczyna: słabe zabezpieczenie antykorozyjne, tylko pojazdy z chromowanymi klamkami, wada montowania tylnych świateł

Rozwiązanie: zaprawki lub detailing

  • Zużycie siłowników tylnej klapy (liftback)

Przyczyna: wada materiału

Rozwiązanie: wymiana (ok. 150 zł)

 

Wnętrze:

  • Znikające piksele wyświetlacza (modele sprzed modernizacji)

Rozwiązanie: zostawić lub wymienić na używany wyświetlacz (ok. 100 zł)

 

  • Schodząca farba z dźwigni hamulca ręcznego, rozpruwająca się kieszeń w fotelu.

 

  • Zużycie rolety bagażnika (kombi)

Przyczyna: słabe plastikowe tuleje wewnątrz rolety

Rozwiązanie: wymiana tulei na metalowe (ok. 200 zł lub we własnym zakresie)

 

Silniki:

  • W wersjach 1.8 i 2.0 benzyna nierówna praca silnika na biegu jałowym

Rozwiązanie: czyszczenie przepustnicy (100-150 zł)

 

  • W wersjach 1.8 i 2.0 benzyna duży pobór oleju (przez pierścienie)

Przyczyna: samochód nie był starannie serwisowany, brak historii serwisowej auta (najczęściej dotyczy aut ze zmniejszonymi przebiegami)

Rozwiązanie: remont lub wymiana silnika (4-6 tys. zł)

 

  • W wersji 2.0 diesel awarie wtryskiwaczy Denso, niedrożne filtry cząstek stałych, zapycha się sitko smoka olejowego, co może prowadzić do zatarcia silnika, awarie pompy oleju i intercoolera.

Rozwiązanie: wymiana elementów, wymiana silnika na używany, remont silnika

 

  • W wersji MPS awarie turbosprężarki.

 

Podwozie:

  • Korozja podwozia

Przyczyna: słabe zabezpieczenie antykorozyjne

Rozwiązanie: oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne podwozia (koszt 600-1000 zł)

 

  • Częste zużycie tarcz i klocków hamulcowych, zblokowane zaciski

Przyczyna: ten typ tak ma

Rozwiązanie: czyszczenie zacisków hamulcowych co rok, stała kontrola, auto nie lubi stać

 

  • Usterki zawieszenia tylnego

Przyczyna: duży przebieg, ok. 300 tys. km średnio

Rozwiązanie: wymiana elementów (1-2 tys. zł)

 

  • Usterki przekładni kierowniczej (stuki, luzy)

Przyczyna: duży przebieg, ok. 300 tys. km

Rozwiązanie: regeneracja elementu (ok. 3 tys. zł)

 

Dodaj komentarz