Typowe usterki: BMW serii 5 (E34)

BMW 520i

BMW 520i

BMW typoszeregu E34 to generalnie trwałe auto, którego największym wrogiem byli dotychczasowi użytkownicy – często nie było ich stać na właściwy serwis samochodu. „Typową usterką” jest więc przede wszystkim ogólne zużycie auta lub jego niewłaściwa eksploatacja. Wiele egzemplarzy zostało stuningowanych w złym guście.

Nadwozie:

  • korozja progów i dolnych części drzwi, korozja błotników (generalnie auto jest jednak odporne na rdzę)

Wnętrze:

  • odklejające się boczki drzwi w wersjach z tapicerką materiałową
  • przecierająca się materiałowa tapicerka foteli
  • odpadająca podsufitka
  • nie działające wyświetlacze licznika przebiegu kilometrów (naprawa 300 zł w wyspecjalizowanym warsztacie – mało takich warsztatów)

Silnik:

  • pęknięcia głowicy w silnika sześciocylindrowych
  • usterki elementów pompy wody w starszych egzemplarzach
  • drobne wycieki oleju z silników i dyferencjału
  • zużycie podpór wału napędowego
  • usterki układu chłodzenia (R6)
  • przypadki zerwania paska rozrządu (wcześniejsze wersje silnikowe)
  • zużycie osprzętu wersji td i tds
  • usterki cewki zapłonowej

Zawieszenie:

  • ogólne zużycie zawieszenia (zwłaszcza egzemplarze użytkowane w Polsce), szczególnie gumowe elementy
  • wybicie wahaczy przednich i łączników stabilizatora
  • luzy w układzie kierowniczym

Dodaj komentarz