Sytuacja rynkowa: Mercedes W124

Fot. Wikimedia Commons

Jakie wersje są najpopularniejsze i w jakich cenach? Więcej jest diesli czy benzyny? Zrobiliśmy małe zestawienie na temat najpopularniejsze klasyka w Polsce, czyli Mercedesa W124.

Nasze zestawienie oparliśmy o znany portal z ogłoszeniami w Polsce i jeden portal europejski z przewagą aut niemieckich. Co się okazało? W Polsce jest aktualnie prawie tyle Mercedesów W124 na sprzedaż ile w Niemczech (!). Stosunek 710 do 780 sztuk. Niesamowite.

Drugi pod względem popularności, czyli Mercedes C124, fot. Wikimedia Commons/Jeremy

Łatwo przewidzieć, że najpopularniejszy będzie sedan. I rzeczywiście, w Polsce jest wystawionych na sprzedaż aż 480 sedanów, czyli 68% całej oferty W124. Można by pomyśleć, że kolejne będzie kombi. Ale nie – jest to całkiem popularna w Polsce wersja coupe, których jest 110 sztuk (15%). Kombi niewiele mniej – 101 (14%). Najrzadsze są grające w innej lidze cenowej kabriolety. Aktualnie na sprzedaż było wystawionych tylko 16 sztuk.

Najrzadszy: Mercedes A124. Fot. Wikimedia Commons/ Joerg-P

Diesle stanowią wbrew pozorom mniejszość oferty, bo jest ich tylko 44%. Reszta to wersje benzynowe, często przerobione niestety na LPG, ale tych ostatnich jest coraz mniej. Z diesli najpopularniejsza w Polsce jest wersja 200D, ale niedużo mniej od nich jest wystawionych wersji 250D i 300D. W Niemczech natomiast jest wyraźnie mniej 200D – wyraźnie mniej niż w Polsce i wyraźnie mniej niż innych wersji. Każdej z wersji 250D i 300D jest dwukrotnie więcej. Wersje z turbodieslami to margines rynku, zwłaszcza u nas.

3-litrowy diesel w Mercedesie W124.

Benzyniaków jest więcej. Dominuje zwłaszcza wariant 200E, popularny w Polsce, jak i w Niemczech. Co siódmy W124 wystawiony na sprzedaż w Polsce ma ten silnik, natomiast w Niemczech udział tej wersji jest jeszcze większy. Kolejna w popularności jest wersja 230E, a następnie… 300E. Zadziwiająco mało jest wersji 220E oraz 280E, które weszły późno.

Wersje benzynowe są obecnie popularniejsze

Pozostały nam jeszcze lata produkcji. Roczniki do 1986 włącznie są bardzo rzadko spotykane. Rocznik 1987 już bardziej, ale prawie dwukrotnie więcej jest aut z rocznika 1988 oraz 1990. I znów, prawie dwukrotnie więcej jest samochodów z roczników 1991, 1992, 1993 (porównywalne ilości). Nieco mniej jest aut z ostatnich lat produkcji sedana.

Na koniec jeszcze zestawienie cenowe: nieco ponad 40% Mercedesów W124 to auta do 10 tys. zł. Tych od 10 do 15 tys. zł jest niecałe 20%. Kolejna „piątka” to 14%. A dobrze zachowanych egzemplarzy, kosztujących powyżej 20 tys. zł jest aż 24%. Czyli prawie co czwarty W124 kosztuje ponad 20 tys. zł.

Niebawem zrobimy porównanie z liczbami wyprodukowanych wersji Mercedesa W124.

Klasyk na co dzień – wszystko o Mercedesach W124.



Dodaj komentarz