Sytuacja rynkowa: Mazda 6 I generacji

Mazda 6 wady i zalety

Mazda 6 wady i zalety

Rozstrzał cenowy w przypadku Mazdy 6 jest znaczny, od 3 do około 20 tys. zł. To więcej niż w przypadku innych modeli samochodów. Co o tym decyduje? Egzemplarze z korozją, diesle i angliki. Na wycenę egzemplarza wpływają te 3 cechy, a później rocznik i przebieg.

Trochę statystyki:

Mazda I generacji była dostępna w trzech wersjach nadwoziowych przez cały okres produkcji (2002-08): sedan, liftback i kombi. Wszystkie wersje są udane, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i pakowności. Najrzadziej spotykaną wersją wcale nie jest sedan, ale liftback (16% ogłoszeń). Niedużo więcej jest sedanów (24%), natomiast kombi stanowią aż 60% oferty. Nic dziwnego, wersja kombi jest wyjątkowo udana stylistycznie, choć pod tym względem wyróżnia się także liftback. Sedan z kolei nie bardzo odbiega od liftbacka i z daleka może być z nim pomylony.

W momencie pisania tego artykułu na sprzedaż było wystawionych ok. 780 egz. Mazdy 6 I generacji, niewiele mniej niż na rynku niemieckim (1250 egz.)

Silniki:

silniki benzynowe – 54% ogłoszeń

silniki diesla – 37% ogłoszeń

silniki z gazem – 9% ogłoszeń

Roczniki:

2002 – 8% ogłoszeń

2003 – 17% ogłoszeń

2004 – 11% ogłoszeń

2005 – 21% ogłoszeń

2006 – 23% ogłoszeń (to najpopularniejszy rocznik)

2007 – 17% ogłoszeń

2008 – 3% ogłoszeń (najrzadszy rocznik, samochód był produkowany tylko do lutego 2018)

Należy wziąć pod uwagę, że często auta są „odmładzane” przez sprzedawców i podają oni datę pierwszej rejestracji lub rok modelowy.

 

Według deklaracji sprzedających 52% samochodów ma przebieg poniżej 200 tys. km

Poniżej co możemy znaleźć za konkrente pieniądze, opis z zaprzyjaźnionej strony www.japan-cars.eu

Od 3 do 5 tys. zł

Najtańsze Mazdy 6 I generacji można znaleźć już w przedziale cenowym od 3 do 5 tys. zł i nie są to zawsze najstarsze egzemplarze. W tej cenie kupicie anglika, samochód do „poprawek lakierniczych” (czytaj mocno skorodowany) lub diesla z uszkodzonym silnikiem. Do takiego egzemplarza trzeba dołożyć minimum kilka tysięcy na wejściu, chyba, że chcemy jeździć angielską wersją. „Najmniejszym złem” jest skorodowany egzemplarz – przynajmniej jeździ w momencie kupna i na jakiś czas może wystarczyć.

Od 5 do 7 tys. zł

W tej cenie można już pomyśleć o tylko trochę zainfekowanej korozją Maździe 6 z lat 2002-04. Roczników 2002 jest bardzo mało. Takie auto można zakonserwować na ile się da i jeździć przez kilka lat w miarę bezproblemowo. Oczywiście dużo lepsze są egzemplarze bez korozji. W cenie do 7 tys. zł można też spotkać Mazdy z dużymi przebiegami (wiele z nich ma zmniejszone przebiegi), jak także diesle, nawet po liftingu, co do których nie ma pewności, jak długo pojeżdżą. Spotyka się również angliki po przekładce (niska wartość odsprzedaży) i benzyny, które spalają zbyt dużo oleju bądź mają inne uszkodzenia.

Od 7 do 10 tys. zł

W tej cenie można wreszcie kupić nieskorodowany egzemplarz z początkowych lat produkcji (2002-04), bezwypadkowy i z książką serwisową. Takie egzemplarze powinny mieć przebiegi ok. 200 tys. km, oczywiście często mają mniejsze, ale tylko w Polsce… Ważne – nie da się zagranicą kupić dobrego egzemplarza poniżej tej kwoty – wszystkie tańsze mają więc jakieś usterki, tylko najczęściej ukryte.

Mazda 6 sedan pierwsze lata produkcji

Mazda 6 sedan pierwsze lata produkcji

Od 10 do 13 tys. zł

Kwota nieco ponad 10 tys. pozwala wybrać ładny egzemplarz przedliftingowy z lat 2004-05 lub nieco starszy, ale z mniejszym niż 160-200 tys. przebiegiem (oryginalnym). W tej cenie pojawiają się również egzemplarze poliftingowe z lat 2005-07, najczęściej do prac blacharskich lub diesle.Mazda 6

Od 13 do 16 tys. zł

W tej cenie możemy znaleźć świetny egzemplarz przedliftingowy lub dobrą Mazdę 6 po lifcie. Nawet egzemplarze poliftingowe miewają korozję. Przebiegi w granicach 200 tys. km dla wersji poliftowych. Jest to też górna granica cenowa diesli.

Mazda 6

Mazda 6 I generacja po liftingu

Od 16 tys. zł

Powyżej tej ceny znajdują się prawie wyłącznie wersje benzynowe 1.8 i 2.0, a także specjalna wersja MPS. Samochody powinny mieć mniejszy niż standardowy (<180 tys. km) stan licznika oraz udokumentowany przebieg. Za granicą Mazdy 6 I generacji w bardzo dobrych stanach kosztują aktualnie do 4000 EUR, więc taki egzemplarz w Polsce pojawi się z ceną ok. 20 tys. zł. Można trafić na ostatni rocznik 2008. Kolejna generacja Mazdy 6 jest już wyraźnie droższa, najtańsze jeżdżące egzemplarze kosztują ok. 25 tys. zł.

Dodaj komentarz