Porównanie: Mazda 6 I generacji przed liftingiem (2002-05) vs Mazda 6 I generacji po liftingu (2005-08)

Mazda 6 porównanie

Mazda 6 porównanie

Były czasy, kiedy Mazda 6 I generacji po liftingu była znacznie droższa jako auto używane od wersji przedliftingowej. Powód? Znacznie lepsze zabezpieczenie antykorozyjne. Tak to wyglądało według handlarzy. Mieliśmy okazję jeździć kilkoma egzemplarzami przed i po liftingu. Mimo że z zewnątrz auta wyglądają bardzo podobnie, lifting (z 2005 r.) ten był naprawdę solidny i auto poprawiono w wielu miejscach. Oto najważniejsze różnice:

Z zewnątrz auta poliftingowe mają inny kształt przednich zderzaków, zmieniono również nieznacznie wygląd świateł przednich i tylnych; inne są wzory alufelg.

Mazda 6 I przedliftingowa.
Mazda I po liftingu. Główna różnica jest w kształcie zderzaka.

Zabezpieczenie antykorozyjne pozostało mniej więcej na tym samym poziomie (niezależnie od deklaracji producenta). Nie zauważyliśmy znaczącej różnicy w rdzewieniu przed i poliftingowych modeli. Wiadomo, te drugie rdzewieją później, gdyż są młodsze. Więcej zależy od warunków eksploatacji i dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych auta.

Kokpit wersji do 2005 r.: gorsze materiały, mniejsze przyciski – różnice przede wszystkim na konsoli środkowej.
Kokpit wersji z lat 2005-08. Zdecydowanie lepsze i nowocześniejsze przyciski radia i klimatyzacji. Kierownica, zegary, wyświetlacze – takie same.

Zdecydowanie różni się wnętrze i to na plus: zastosowano nową konsolę środkową ze znacznie większymi i lepiej wykonanymi przyciskami klimatyzacji i radia. Lepsze są materiały deski rozdzielczej. Zmieniono tapicerkę siedzeń, boczków drzwi, kierownicę, tunel środkowy, wykładziny bagażnika i roletę. Jakość i design tych elementów są znacznie lepsze.

Tunel środkowy wersji przed liftingiem
Tunel środkowy wersji po liftingu.

Silnik benzynowy 2.0 otrzymał 6 KM więcej, po liftingu ma ich 147. Mocniejszy diesel 2.0 również został wzmocniony ze 136 KM do 143 KM. Nieco poprawiło to ich dynamikę, choć większe znaczenie miało wprowadzenie nowych skrzyń 6-biegowych.

Wersja sprzed 2005 r.: 5 biegów i ładna, choć nie wyjątkowa gałka zmiany biegów
Wersja 2.0 po 2005 r.: 6 biegów i rewelacyjnie leżąca gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą.

Silnik 2.0 benzynowy i mocniejsze otrzymały 6-biegową skrzynię biegów, dzięki której zwiększyła się elastyczność i dynamika silnika 2.0. Różnica jest naprawdę duża. Spadło jednocześnie zużycie paliwa.

Poprawiono zawieszenie i prowadzenie auta – zawieszenie w wersjach poliftowych jest twardsze, bardziej współczesne, auto lepiej się prowadzi.

Wersja przedliftowa: mało nowoczesna tkanina i brak uchwytu w drzwiach.
Wersja poliftowa: nieco inne rozplanowanie boczków drzwi – jest przydatny uchwyt i większy podłokietnik. Wyższej jakości tkanina.

Wprowadzono nowe kolory auta.

Alufelgi wersji przedliftingowej
Nowszy design alufelg po modernizacji

Podsumowując, wersje poliftingowe są we wszystkich punktach lepsze od przedliftingowych. Zmian jest naprawdę sporo, choć nie tam, gdzie się ich doszukują niektórzy. Zaryzykowalibyśmy nawet, że technicznie I wersji Mazdy 6 (GG/GY) po liftingu bliżej do następnej generacji (GH) niż do wersji przedliftingowej.

Dodaj komentarz